عجایب معماری جهان

۱-استادیوم چند منظوره الخلیفه  دوحه قطر

این استادیوم  درسال ۲۰۰۶ به بهره برداری رسید.با این استادیوم کشور کوچک قطر دارای بزرگترین استادیوم چند منظوره دنیا شد. این استادیوم که با هزینه ای بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار ساخته شد جهت انجام بازیهای آسیائی دوحه در سال۲۰۰۶ مورد استفاده قرار گرفت. برگزاری هم زمان ۳۵ رشته ورزشی و پذیرائی از۲۰۰۰۰ورزشکار و وسعت ۲۹۰۰۰۰ متر مربعی مکان مسقف آن قابل تامل است .



Al Khalifa Sports Complex




۲-استادیوم جدید ویمبلی لندن  
ساخته شده در سال
۲۰۰۶ وبا ظرفیت ۹۰۰۰۰صندلی .این استادیوم بزرگترین استادیوم فوتبال دنیاست که دارای سقف منحصر بفرد است .

New Wembley Stadium


3-استادیوم کاردینال آریزونا

واقع در شمال آمریکا پس از بازگشائی در بهار سال ۲۰۰۸ یکی ازپیشرفته ترین استادیومها ی منطقه خواهد بود .این استادیوم با تکنولوژی بکاررفته درآن قادراست که طی مدت ۴۵ دقیقه  ۱۲ میلیون پوند زمین چمن خودرا جابجا نماید . طراحان دلیل این جابجائی را هزینه ۵۰ میلیون دلاری نگهداری زمین چمن در ورزشگاههای سرپوشیده اعلام می نمایند. سقف پارچه ای این استادیوم نیز متحرک بوده ودر زمانهای لازم بسته وباز می شود.


Cardinals Stadium - Glendale, Arizona

4-پیست اسکی دبی:

 در شهری که حرارت آن گاهی به حدود ۶۰ درجه سانتی گراد میرسد و در محیطی که مردم بومی آنجا در طول عمر خود برفی ندیده اند .بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان ساخته شده است . این پیست ۳۲۲۹۰ فوت مربعی دارای ۵ پیست به طول ۱۳۱۲ فوت میباشد . در کنار این سالن عظیم سرپوشیده یک بازار مجهز نیز پیش بینی شده.

Ski Dubai

5-مرکز آبی پکن:

 که جهت بازیهای المپیک ۲۰۰۸ درحال ساخت می باشد یکی از مجهز ترین مراکز آبی جهان خواهد بود که دیوارهای بیرونی آن با استفاده از نور - می تواند تصاویر آبشارو هاله هائی از نمایش آب را به معرض نمایش بگذارد.

National Swimming Center



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد